تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر : 4048

دربند صحنه مملو از گردشگران نوروزی است

دربند صحنه مملو از گردشگران نوروزی است

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از حضور گسترده گردشگران نوروزی در منطقه تفرجگاهی دربند صحنه خبر داد.  سعید بروشان با اشاره به حضور گسترده گردشگران نوروزی در سراب دربند صحنه، اظهارکرد: منطقه تفرجگاهی دربند صحنه مملو از حضور گردشگران شده‌ است.  وی افزود: در منطقه تفرجگاهی سراب دربند، آبشاری وجود



ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از حضور گسترده گردشگران نوروزی در منطقه تفرجگاهی دربند صحنه خبر داد. 

سعید بروشان با اشاره به حضور گسترده گردشگران نوروزی در سراب دربند صحنه، اظهارکرد: منطقه تفرجگاهی دربند صحنه مملو از حضور گردشگران شده‌ است. 

وی افزود: در منطقه تفرجگاهی سراب دربند، آبشاری وجود دارد که پس از تبدیل شدن به رودخانه از میان انبوهی از درختان کهنسال و سربه فلک کشیده عبور می‌کند که همین موضوع منظره‌ای رویایی را بوجود آورده‌ است. 

رئیس میراث فرهنگی صحنه تصریح کرد: در شمال این سراب گوردخمه‌ای مادی مربوط به دوره هخامنشی وجود دارد که از نظر معماری و ساخت آن بی‌نظیر است و تنها گوردخمه دو طبقه‌ای ایران به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه مردم محلی به این گوردخمه قبر شیرین و فرهاد یا قبر کیکاوس می‌گویند، ادامه داد: در طبقه پایین گوردخمه سردابی است که گویا محل دفن شاهزاده یا پادشاهی بوده و در طبقه بالا هم گور نگهبانان و محافظان بوده‌ است.  

بروشان افزود: سراب دربند در واقع منطقه‌ای تاریخی و طبیعی است که جذابیت‌های آن باعث شده تا گردشگران بی‌شماری هرساله در ایام نوروز از آن بازدید داشته باشند. 

وی یادآورشد: آبشار و سراب گروس، مجموعه تفریحی چهار باغ، پارک‌های تفریحی معلم و توحید، سراب بیدسرخ، روستای هدف گردشگری کندوله، محوطه باستانی شیخی آباد، سراب سیری‌جان، دربند دستجره و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری باغ شهر زیبای صحنه هستند که گردشگران می‌توانند از آنها نیز بازدید داشته باشند و از دیدن زیبایی‌هایشان لذت ببرند. 

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.