تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۴:۴۵
کد خبر : 1528

پویش اهدای خون برای کتابخانه‌ها در کرمانشاه اجرا می‌شود  

پویش اهدای خون برای کتابخانه‌ها در کرمانشاه اجرا می‌شود  

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: طی چند روز گذشته با توجه به برودت هوا و بارش باران در استان کرمانشاه با کاهش مراجعه‌کنندگان اهدای خون مواجه بودیم. وی در ادامه افزود: در صورتی که این روند ادامه دار باشد ذخایر خونی هم کاهش می‌یابد لذا فراخوان برای حضور پررنگ اهداکنندگان



مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: طی چند روز گذشته با توجه به برودت هوا و بارش باران در استان کرمانشاه با کاهش مراجعه‌کنندگان اهدای خون مواجه بودیم.

وی در ادامه افزود: در صورتی که این روند ادامه دار باشد ذخایر خونی هم کاهش می‌یابد لذا فراخوان برای حضور پررنگ اهداکنندگان ارائه شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون ذخایر مرکز انتقال خون کرمانشاه در حد مطلوب است اما احتمال کاهش یافتن این ذخایر وجود دارد.

وی گفت: همه گروه‌های خونی همچنان به اهدا نیازمند هستند اما گروه‌های منفی چون تعدادشان در جامعه کمتر است و کمتر از ١٠ درصد اهداکنندگان گروه‌های منفی هستند، عمده کمبودها در این گروه‌های خونی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان هفت ماهه سال جاری حدود ٣٠ هزار مراجعه کننده داشتیم که ٢٧ هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١٠ درصد افزایش مراجعه کننده داشتیم.

وی اذعان کرد: بانوان پنج درصد از مجموع اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند و در تمام شهرستان‌ها مراجعه کننده وجود دارد اما با توجه به جمعیت و شرایط استقبال متفاوت است و در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، کنگاور، پاوه و جوانرود آمار نسبتا مناسبی از اهدای خون وجود دارد.

میرزاده تأکید کرد: طی ٢ هفته اخیر استقبال از اهدای خون در شهرستان‌ها نیز کاهشی بوده و به زودی پویشی نیز برای کتابخانه‌ها آغاز می‌شود که جزئیات مرتبط با آن را اعلام می‌کنیم.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.