تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 4564

ناسا: چین در حال آزمایش های نظامی در فضا است!

ناسا: چین در حال آزمایش های نظامی در فضا است!

ارسال شده توسط: معین کریمی ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳ رئیس ارشد ناسا در اظهار نظر تازه‌ای، مدعی شده که چین در حال آزمایش های نظامی در فضا بوده و به‌دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود است! رئیس ناسا، بیل نلسون بار دیگر با ادعاهای بزرگی در مورد مأموریت‌های فضایی چین، به سر تیتر خبرها


۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳

رئیس ارشد ناسا در اظهار نظر تازه‌ای، مدعی شده که چین در حال آزمایش های نظامی در فضا بوده و به‌دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود است!

رئیس ناسا، بیل نلسون بار دیگر با ادعاهای بزرگی در مورد مأموریت‌های فضایی چین، به سر تیتر خبرها تبدیل شده است. گرچه فعالیت‌های هواپیمای فضایی مخفی چین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما نلسون ادعا می‌کند کل برنامه فضایی این کشور تنها پوششی برای آزمایش های نظامی در فضا است.

نلسون این اظهارات را در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان در کنگره مطرح کرده است. به گزارش گاردین، او می‌گوید چین و ناسا در یک رقابت فضایی به سر می‌برند. البته این موضوع چندان هم غیرمنتظره نیست. زمزمه‌هایی درباره رقابت فضایی مجدد میان چین و آمریکا مدت‌هاست که در محافل مختلف شنیده می‌شود.

هدف ناسا از تهمت به چین چیست؟

چین در حال آزمایش های نظامی در فضا

با این حال، پیشرفت‌های چشمگیر چین در اکتشافات فضایی طی چند سال اخیر، نلسون را بر آن داشته تا این پیشرفت‌ها را صرفاً به آزمایش‌های نظامی فضایی این کشور نسبت دهد. شکی نیست که این ادعاها همزمان با درخواست بودجه بیشتر توسط نلسون و کل ناسا مطرح می‌شود. بودجه درخواستی ناسا برای سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵.۳۸۴ میلیارد دلار است.

این موضوع نیز با در نظر گرفتن مشکلات بودجه‌ای فعلی مأموریت بازآوری نمونه مریخ ناسا (Mars Sample Return) که در آن نمونه‌های سنگ و گرد و غبار در مریخ به زمین آورده خواهد شد، چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد. نکته جالب اما این است که رئیس ارشد ناسا هیچ اطلاعات واقعی برای اثبات ادعاهایش در اختیار ندارد. یا حداقل اینکه اگر هم دارد، مایل به علنی کردن آن‌ها نیست. در عوض، او تنها به پیشرفت‌های چین در دهه گذشته اشاره می‌کند.

این پیشرفت‌ها قطعاً نگران‌کننده‌اند و شاید هم چین در حال سرمایه‌گذاری کلان در آزمایش های نظامی فضایی باشد. اما تا به امروز، چین هیچ نشانه علنی مبنی بر انحصار منابع در صورت رسیدن به ماه یا نظامی بودن ایستگاه فضایی خود، شبیه به ادعاها درباره ایستگاه فضایی بین المللی ناسا نداده است. چین حتی ادعاهای مربوط به سرقت ماه را هم رد کرده است.

بیل نلسون، رئیس ارشد ناسا

بیل نلسون، رئیس ارشد ناسا

البته تمام این‌ها می‌توانند صرفاً حربه‌ای سیاسی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی آمریکا نسبت به چین باشند که در حال حاضر در سطح پایینی قرار دارد. با این حال، ادعاهایی از این دست بدون پشتوانه داده‌‌های محکم، سنگین و غیرقابل باور به نظر می‌رسند؛ به ویژه زمانی که رئیس سازمان فضایی ایالات متحده همواره آن‌ها را در زمان درخواست بودجه‌های جدید برای ناسا مطرح می‌کند.

بدیهی است که نمی‌توانیم در مورد صحت ادعاها درباره آزمایشات نظامی چین در فضا اظهار نظر قطعی کنیم؛ اما می‌توان گفت که اتهامات بدون شواهد مستحکم تنها به افزایش تنش‌ها و احتمالاً ایجاد مشکلات بزرگی بین متحدان آمریکا در تلاش برای اکتشافات فضایی دامن می‌زنند.

در گجت نیوز بخوانید: جستجوی سکونتگاه جدید بشر در خارج از منظومه شمسی با تلسکوپ جدید چین چرا با این همه پیشرفت، باز هم فرود در ماه سخت است؟ چینی ها اشیاء مرموزی در مدار زمین قرار داده‌اند که هیچکس از ماهیت آنها مطلع نیست اولین عکس ها از ایستگاه فضایی چین منتشر شد



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.