تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 4599

چری اومودا E5؛ فونیکس اف ایکس برقی سرانجام معرفی شد + ویدیو 

چری اومودا E5؛ فونیکس اف ایکس برقی سرانجام معرفی شد + ویدیو 

ارسال شده توسط: پوریا خاکی ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸ شرکت چری سرانجام به صورت رسمی از خودرو کراس اور تمام برقی اومودا ۵ رونمایی کرد که در ایران احتمالاً با نام فونیکس اف ایکس برقی معرفی خواهد شد. برند فونیکس یکی از زیر مجموعه‌های شرکت چری است که با خودروهای جوان پسند و اسپرت


۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸

شرکت چری سرانجام به صورت رسمی از خودرو کراس اور تمام برقی اومودا ۵ رونمایی کرد که در ایران احتمالاً با نام فونیکس اف ایکس برقی معرفی خواهد شد.


برند فونیکس یکی از زیر مجموعه‌های شرکت چری است که با خودروهای جوان پسند و اسپرت جای خود را در بازار ایران پیدا کرده و طی سال جاری قصد دارد تا با معرفی فونیکس اف ایکس AWD و فونیکس آریزو ۸ سبد محصولات خود را کامل‌تر کند. حالا احتمالاً یک محصول جدید هم به این مهمانی اضافه شود؛ محصولی که ژنتیک برقی دارد  چهره آن برای ما ایرانی‌ها کاملاً آشناست. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ فونیکس اف ایکس برقی می‌رویم.

مشخصات فنی فونیکس اف ایکس برقی

خودرو کراس اور برقی فونیکس اف ایکس در محور جلویی خود به یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائمی با توان ۱۵۰ کیلووات معادل ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. حداکثر سرعت خودرو کراس اور برقی ایکس به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما شتاب صفر تا صد آن به کمتر از ۷ ثانیه می‌رسد.

فونیکس اف ایکس برقی

نیروی این خودرو هم از پکیج باتری‌های ماشین فونیکس اف ایکس EV تامین می‌شود که ظرفیت آنها معادل ۴۰ کیلووات ساعت است و با هر بار شارژ شدن می‌توانند تا ۵۵۰ کیلومتر را بدون انیه‌ای توقف طی کنند دوباره ظرف ۳۰ دقیقه فول شارژ شوند.

آپشن و امکانات فونیکس FX برقی

فونیکس اف ایکس برقی

از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در خودرو کراس اور برقی فونیکس FX برقی می‌توان به دستیار باقیمانده بین خطوط، دستیار حرکت در شیب، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار تصادف از جلو و عقب، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و سردکن، سقف پانارومیک و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

مشخصات فنی فونیکس اف ایکس برقی

اندازه و ابعاد فونیکس اف ایکس الکتریکی هیچ فرقی با نسخه‌های بنزینی ندارد و همچنان شامل ۴۴۰۰ میلیمتر طول ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۸۸ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۶۳۰ میلی‌متر می‌رسد.  از اصلی‌ترین تفاوت‌های ظاهری خودرو کراس اور فونیکس اف ایکس EV با نسخه‌های بنزینی می‌توان به تغییرات اساسی در سپر جلویی رینگ‌های متفاوت و حذف شدن سر اگزوزها اشاره کرد.

طراحی داخلی و داشبورد

داشبورد فونیکس اف ایکس برقی

کابین و داشبورد خودرو کراس اور برقی فونیکس اف ایکس برقی هم میزبان چند تفاوت اساسی نسبت به مدل‌های بنزینی است و از مهم‌ترین آنها می‌توان به اضافه شدن سنسور تشخیص چهره راننده حذف شدن اهرم دنده و چند تغییر کوچک در کنسول میانی اشاره کرد. فاکتورهایی مثل مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در کنار صندلی‌های جدید با تریم بی و سفید به همراه سیستم صوتی ۶ اسپیکر سونی و سیستم نورپردازی ۶۴ اینچ داینامیک از جذاب‌ترین امکانات اتاق و کابین خودرو کراس اور برقی چری اومودا E5 به حساب می‌آیند.

قیمت فونیکس اف ایکس برقی و شانس واردات

مشخصات فنی فونیکس اف ایکس برقی

در حال حاضر هیچ اطلاعات و اخبار رسمی مبنی بر واردات خودرو کراس اور فونیکس اف ایکس برقی به ایران وجود ندارد  بازار این دسته از محصولات در کشور ما هم آنچنان داغ نیست پس حدس می‌زنیم که خودرو کراس اور برقی چری اومودا E5 شاید در در قامت یک محصول تجاری هیچ وقت راهی ایران نشود. در مورد قیمت خودرو کراس اور فونیکس FX برقی هم اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ما بازار شایعات از رقم ۲۲ هزار دلار حکایت می‌کند که این عدد شان می‌دهد که شاید قیمت خودرو کراس اور برقی فونیکس اف ایکس الکتریکی در ایران به نزدیک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برسد.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.