تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۳۶
کد خبر : 2995

باید ظرفیت‌های کرمانشاه را با زبان هنر معرفی کنیم

باید ظرفیت‌های کرمانشاه را با زبان هنر معرفی کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به داشته‌های بسیار استان به ویژه در حوزه فرهنگ، گفت: تنها راه استفاده و بهره‌برداری از این داشته‌ها و ماندگاری آن‌ها، استفاده از زبان هنر است. علی شعبانی، عصر امروز(هفتم بهمن) در حاشیه آغاز به کار شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران با



ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به داشته‌های بسیار استان به ویژه در حوزه فرهنگ، گفت: تنها راه استفاده و بهره‌برداری از این داشته‌ها و ماندگاری آن‌ها، استفاده از زبان هنر است.

علی شعبانی، عصر امروز(هفتم بهمن) در حاشیه آغاز به کار شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت زبان هنر گفت: زبان هنر زبان ناگزیر امروز جامعه است و همه باید هم در بیان و هم در فهم آن کوشا باشند.

شعبانی گفت: ما داشته های بسیاری در تمام حوزه‌ها در استان داریم و اگر بخواهیم از این ثروت عظیم بهره بگیریم، تنها راه آن استفاده از زبان هنر است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به داشته‌های بسیار استان در حوزه فرهنگ گفت: همانگونه که در حوزه صنعت و معدن با مشکلی به نام خام فروشی مواجه هستیم، در حوزه فرهنگ هم با همین معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم و علاوه بر خام فروشی فرهنگی در استان، ارزش افزوده ای هم در این حوزه نداریم.

شعبانی گفت: یکی از راه های پیشگیری از خام فروشی در حوزه فرهنگ استان و استفاده از داشته‌های غنی این حوزه، بکارگیری زبان هنر برای معرفی این داشته های فرهنگی است.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: اگر ما یک معدن طلا داشته باشیم و نتوانیم آن را به جواهرات تبدیل کنیم برای ما سودمندی چندانی ندارد، بنابراین در حوزه فرهنگ هم نیاز داریم که با زبان هنر بتوانیم استفاده بهتری از فرهنگ غنی استان داشته باشم.

شعبانی با بیان اینکه تمام موضوعات با زبان هنر ماندگار می شود، گفت: اگر بخواهیم چیزی را در تاریخ ماندگار کنیم تنها راه آن بهره گیری از زبان هنر است.

این مسئول گفت: زبان فارسی ما تنها به واسط آثار فاخری مانند شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ و بوستان و گلستان سعدی حفظ و ماندگار شده است، بنابراین برای حفظ و نگهداشت داشته هایمان باید از زبان هنر بهره بگیریم.

شعبانی گفت: در همین راستا هنرمندان باید کمک کنند تا داشته هایمان در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه های فرهنگی را به محصول هنری تبدیل کرده و بتوانیم از آن بهره برداری کرده و آن را ماندگار کنیم. بطور مثال ما مناظر طبیعی بسیاری داریم که با بهره گیری از هنر نقاشی، عکاسی، فیلم سازی و… می‌توانیم آثار فاخری از آن‌ها تولید کرده و ضمن معرفی هرچه بیشتر داشته‌های خدادادی، بتوانیم به جذب هرچه بیشتر گردشگر کمک کنیم.

شعبانی با تاکید بر لزوم برپایی هرچه بیشتر نمایشگاه‌های هنری در استان گفت: اگر نیاز باشد این نمایشگاه‌ها را بصورت فصلی هم برگزار می‌کنیم، اما نکته مهم این است که بتوانیم در کنار جذب قشر محدود علاقمندان هنر، عامه مردم را هم به سمت این نمایشگاه‌ها بکشانیم.

وی افزود: جای عامه مردم در این نمایشگاه‌ها خالی است و وقتی چنین هنرهای با ارزشی داریم، باید به نحوی آنها را به جامعه عرضه کنیم.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.