تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 3758

بهره برداری از طرح‌های آبرسانی۷۰۳روستا در کرمانشاه تا پایان امسال – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهره برداری از طرح‌های آبرسانی۷۰۳روستا در کرمانشاه تا پایان امسال – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر رضا داودی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد به پروژه‌های آبرسانی حوزه روستایی اشاره و اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۸۰ روستا بوده که هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارای سکنه هستند و با وجود اینکه بسیاری از



به گزارش خبرنگار مهر رضا داودی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد به پروژه‌های آبرسانی حوزه روستایی اشاره و اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۸۰ روستا بوده که هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارای سکنه هستند و با وجود اینکه بسیاری از آنها آبرسانی شدند اما همچنان روستاهای زیادی دچار بی آبی یا تنش آبی هستند.

وی افزود: در راستای تنش زدایی آبرسانی روستایی برنامه‌هایی طراحی و در حوزه اجرایی قرار گرفته است که در حال حاضر با اجرای طرح‌هایی در قالب قراردادهای محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بیش از ۸۵ درصد آن وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ۸۶۰ روستا در قراردادهای محرومیت زدایی گنجانده شده، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ به شرط تأمین اعتبار تمام این روستا آبرسانی و تنش زدایی شوند.

داودی خاطر نشان کرد: قرارداد نخست در حوزه آبرسانی روستایی با ۳۴۹ روستا، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان در جریان عملیاتی شدن قرار داشته و قرار است در قرارداد دوم با بهره مند به ۵۱۱ روستا و اعتبار یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان به مرحله اجرایی برسد.

وی با تاکید بر اینکه تأمین اعتبارات برای طرح‌های آبرسانی روستایی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و استانداری انجام می‌گیرد، گفت: بر همین اساس ۳۰ درصد منابع مورد نیاز در قرارداد دوم توسط استان با پرداخت سالیانه ۱۹۲ میلیارد تومان و ۷۰ درصد نیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تا سه سال آینده تمام روستاهای استان کرمانشاه با اجرای ۲ قرارداد مذکور رفع آبرسانی و تنش زدایی می‌شوند، عنوان کرد: با اجرای این طرح تا سال ۱۴۰۵ هیچ روستایی بدون آبی در استان کرمانشاه نخواهیم داشت.

داودی مطرح کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در قالب ملی و استانی از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ قرار است ۷۰۳ روستا تنش زدایی و آبرسانی شوند که از این تعداد تا پایان سال‌جاری ۳۱۲ روستا بهرمند مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی برای مجموع ۷۰۳ روستای وعده داده شده ۴۵۰ کیلومتر لوله گذاری، ۱۲۰ باب مخزن ساخته و ۴۸ ایستگاه پمپاژ نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اضافه کرد: به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی ۲ نهاد معین داریم که یکی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در قالب جهاد سازندگی بوده و دیگری قرارگاه نجف اشرف است که قرار است معین نخست استان‌های شرقی به همراه شهرستان کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دیگری هشت شهرستان‌های باقی مانده را پوشش دهند.

آبرسانی به ۱۹۳ روستای محروم در شهر کرمانشاه تا پایان ۱۴۰۳

داودی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان کرمانشاه محرومیت‌ترین حوزه روستایی را دارد، بیان داشت: منطقه سر فیروز آباد کرمانشاه شاهد بیشترین محرومیت روستایی بوده که ۲۳ روستا فاقد هرگونه تأسیسات آبی بود که و ۵۴ روستای دیگر با تنش جدی آب رو به رو هستند بنابراین پروژه‌های متعددی در این شهرستان در قالب پروژه یک و ۲ امام علی (ع) طراحی شده که این ۷۷ روستا تا پایان ۱۴۰۳ قرار است آبرسانی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۳ روستا محروم در شهر کرمانشاه نیازمند آبرسانی هستند که ۷۷ مورد آن در طرح‌های امام علی (ع) و مابقی در ذیل طرح‌های مانند طرح شادمان، بریمان جان جان و… تا سال ۱۴۰۳ آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سه مؤلفه مهم برای آبرسانی روستایی را بیان کرد و گفت: پروژه‌هایی که در کمترین زمان و کمترین هزینه بیشترین جمعیت روستایی را شامل شوند در اولویت قرار دارند اما در این بین روستاهایی که کمترین معارضات را دارند نیز در اولویت آبرسانی هستند چرا چه بروز معارضات در بسیاری از روستاها باعث کاهش سرعت و عدم آبرسانی روستایی می‌شود.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.