تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 274

هجوم آیفون های ریپک و تعمیری به بازار ایران

هجوم آیفون های ریپک و تعمیری به بازار ایران

ارسال شده توسط: مهدی فیاضی بارجین ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸ واردات آیفون به کشور سخت‌تر از همیشه شده اما بازار همچنان نیازمند این گوشی‌های قدرتمند آمریکایی است. همین نیاز بازار حالا باعث شده آیفون های ریپک و تعمیری، بیشتر از همیشه در بازار موبایل کشورمان خرید و فروش شوند. قرار بود با ممنوعیت واردات


۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۸

واردات آیفون به کشور سخت‌تر از همیشه شده اما بازار همچنان نیازمند این گوشی‌های قدرتمند آمریکایی است. همین نیاز بازار حالا باعث شده آیفون های ریپک و تعمیری، بیشتر از همیشه در بازار موبایل کشورمان خرید و فروش شوند.

قرار بود با ممنوعیت واردات گوشی های سری آیفون ۱۴، کاربران کمتر سراغ گوشی‌های این برند آمریکایی بروند اما حالا نتیجه این ممنوعیت، بیشتر شدن خرید و فروش آیفون ۱۳ است. با توجه به استقبال شدید کاربران از گوشی‌های نسل قبلی اپل، بسیاری از فروشندگان برای رسیدن به سود بیشتر آیفون‌های تعمیر شده یا ریپک را به عنوان گوشی نو به کاربران می‌فروشند. سیاست‌های مربوط به ممنوعیت واردات آیفون ۱۴، نه تنها استفاده از گوشی‌های اپل را در کشورمان کاهش ندادند بلکه حالا موجب ورود گوشی‌های بی‌کیفیت به بازار شده‌اند.

گوشی‌های ریپک و تعمیر شده آیفون، حالا به وفور در فروشگاه‌های موبایل دیده می‌شوند اما اکثر فروشندگان به ریپک بودن این مدل‌ها اشاره‌ای نمی‌کنند. آیفون‌های سری ۱۳ این روزها به پرفروش‌ترین و سودده‌ترین آیفون‌های اپل تبدیل شده‌اند و با توجه به رجیستر نشدن آیفون‌های جدید، حالا تنها انتخاب کاربران برای خرید یک آیفون نسبتا جدید به شمار می‌روند.

کاهش تولید آیفون ۱۳ توسط اپل و بیشتر شدن کلاهبرداری در ایران!

تجربه زندگی در ایران به ما نشان داده بسیاری از عوامل خارجی می‌توانند بر زندگی ما تاثیرگذار باشند و این موضوع در دنیای گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کند. مدتی است اپل تولید گوشی های آیفون قدیمی را کاهش داده و بیشتر ظرفیت کارخانه‌هایش را به تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اختصاص داده است. این مورد باعث شده دسترسی به آیفون ۱۳ نو سخت‌تر از همیشه شود. در تمام نقاط جهان فروش آیفون ۱۳ کاهش چشم‌گیری داشته اما در کشورمان هنوز این سری، محبوب‌ترین سری گوشی اپل محسوب می‌شود.

آیفون تعمیر شده

اپل کم کم آماده تولید انبوه سری آیفون ۱۵ می‌شود اما در بازار ایران با توجه به ممنوعیت‌ها، هنوز کاربران باید آیفون ۱۳ را خریداری کنند.

همین کاهش تولید باعث شده فروشندگانی که راهی برای خرید انبوه آیفون ۱۳ ندارند، سراغ فروش نسخه‌های تعمیری و ریپک به عنوان گوشی نو بروند. گوشی های ریپک معمولا توسط شرکت اپل تعمیر شده و دوباره بسته‌بندی می‌شوند و به فروش می‌رسند. معمولا این گوشی‌ها به عنوان گوشی نو به فروش نمی‌رسند اما بسیاری از فروشندگان، محصولات ریپک اپل را به عنوان نو به فروش می‌رسانند.

فاصله ما با معرفی گشوی های سری آیفون ۱۵ هر روز کمتر می‌شود و کاربران امید زیادی به رجیستر شدن این گوشی‌ها نیز ندارند. اپل به زودی در کنار معرفی این سری، آی او اس ۱۷ را هم منتشر خواهد کرد.  با گذشت حدود یک سال از معرفی آیفون ۱۴، کاربران نتوانسته‌اند این سری را رجیستر کنند و قطعا ممنوعیت رجیستر، محدود به سری آیفون ۱۴ نمی‌شود. با توجه به ادامه داشتن محدودیت‌های رجیستری، احتمالا بازار گوشی های تعمیری و ریپک سری iPhone 13 همچنان پررونق باشد.

چطور آیفون ۱۳ های تعمیری و ریپک را تشخیص دهیم؟

خریداران به سادگی می‌توانند با چک کردن کد محصولات اپل، سابقه آن‌ها را مشاهده کنند. البته برخی از فروشندگان پارت نامبر گوشی‌ها را به صورت دستی تغییر می‌دهند تا تشخیص گوشی ریپک از نو برای کاربران مشکل‌تر شود.

راه حل ساده‌تر برای تشخیص گوشی‌های ریپک، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است که مهلت پس فرستادن کالا را دارند. در کنار این موضوع قیکن پایین‌تر برخی از آیفون‌ها، می‌تواند نشانه‌ای از ریپک بودن گوشی باشد.

شما چه راه‌هایی برای شناسایی گوشی های آیفون ریپک و تعمیری سراغ دارید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.