تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
کد خبر : 2287

“گفت و گو” گمشده اصلی کشور است/ شروع آموزش این مهارت باید از مدارس باشد، نه دانشگاه

“گفت و گو” گمشده اصلی کشور است/ شروع آموزش این مهارت باید از مدارس باشد، نه دانشگاه

ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از “گفت و گو” به عنوان گمشده اصلی کشور در شرایط امروز یاد کرد و افزود: برای یادگیری این مهارت دانشگاه دیر است و باید از مقطع ابتدایی آموزش این مهارت را شروع کنیم. علی شعبانی، عصر امروز(۲۷ آذر) در آیین اختتامیه پنجمین دوره مناظرات دانشجویی استان



ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از “گفت و گو” به عنوان گمشده اصلی کشور در شرایط امروز یاد کرد و افزود: برای یادگیری این مهارت دانشگاه دیر است و باید از مقطع ابتدایی آموزش این مهارت را شروع کنیم.

علی شعبانی، عصر امروز(۲۷ آذر) در آیین اختتامیه پنجمین دوره مناظرات دانشجویی استان کرمانشاه، به میزبانی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، گمشده اصلی کشور را در شرایط امروز “گفت و گو” عنوان کرد و افزود: ما در کشور نیاز به مهارت گفت و گو داریم و همین امر تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند هم به مقدمه‌ای به نام گفت و گو نیاز دارد.

 وی افزود: در کشور منابع و فرصت‌های بسیاری داریم و آورده‌های بسیاری کسب کرده‌ایم که همه اینها باید با گفت و گو در جامعه و بویژه برای نسل جدید تبیین شود.

شعبانی گفت: اگر شاهد برخی اتفاقات در کشور و استان هستیم که سرمایه‌ها را به باد می‌دهد، نتیجه این است که فرهنگ گفت و گو را به درستی فرا نگرفته‌ایم.

وی با تقدیر از برگزاری مناظرات دانشجویی گفت: این امر کار پسندیده‌ای است، اما نکته اصلی این است که آموزش گفت و گو از دانشگاه بسیار دیر است و باید این مهارت را از مقاطع پایین‌تر آغاز کنیم.

شعبانی گفت: فرهنگ و مهارت گفت و گو باید در میان دانش آموزان ابتدایی آموزش داده شود تا از همان سنین پایین یاد بگیرند. صحبت‌های خود را مستند و در کمال آرامش و ادب بیان کنند.

وی افزود: مهارت گفت و گو فقط به بیان حرف‌ها و صحبت‌های سیاسی محدود نمی‌شود و این مهارت در تمام جنبه‌های زندگی ما اثر گذار است.

شعبانی گفت: اگر امروز کرمانشاه در زمینه آمار طلاق وضعیت مناسبی ندارد، نشان دهنده این است که فرهنگ و مهارت گفت و گو در میان زوجین ما ضعیف است.

وی افزود: سال‌های اول ازدواج برخلاف تصور اینکه همه فکر می‌کنند سال‌های رویایی و شیرین است، بحرانی‌ترین و چالشی‌ترین سال‌های زندگی است که عمده طلاق‌ها هم در همین سال‌های اول رخ می‌دهد و اگر زوجین مهارت کافی در گفت و گو نداشته باشند، به ناچار زندگی آنها منجر به طلاق می‌شود.

شعبانی گفت: این ادعا را نداریم که تمام طلاق ها مربوط به نداشتن مهارت گفت و گو است، اما این مهارت نقش مهمی در پایداری زندگی مشترک دارد.

جهاد دانشگاهی آموزش مهارت “گفت و گو” را به مدارس ببرد

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به سایر مهارت‌های ضروری جامعه اشاره و تصریح کرد: در کنار مهارت گفت و گو، به آموزش و تقویت مهارت نقدپذیری و درست نقد کردن نیاز داریم.

وی افزود: بخش زیادی از مسئولین ما مهارت نقد شنیدن را ندارند و آن را به مثابه تخریب می‌دانند و از طرفی بسیاری افراد هم مهارت نقد کردن بدون تخریب طرف مقابل را بلد نیستند و این دو مهارت مهم باید در جامعه آموزش داده شود.

شعبانی گفت: ما به کمک اساتید و دانشجویان برای آموزش این مهارت‌ها بویژه مهارت گفت و گو در جامعه نیاز داریم و باید این مهارت‌ها به محیط‌های غیرعلمی کشانده شود که نیاز اصلی ما است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از جامعه به محیط‌های علمی نمی‌آیند و ما باید این مهارت‌ها را به محیط زندگی آن‌ها برده و به آن‌ها آموزش دهیم.

شعبانی از سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خواست تا چنین برنامه‌هایی مانند مناظرات دانشجویی را به سطح مدارس و مقاطع ابتدایی برده تا دانش آموزان از همان سنین پایین مهارت گفت و گو را یاد بگیرند.

وی افزود: شاید نتوانیم به دانش آموزان ابتدایی مناظره یاد بدهیم، اما می‌توانیم مهارت گفت و گو را آموزش داده و راهکار درست بیان خواسته‌هایشان را به آنها یاد دهیم.

معاون استانداری کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در این شرایط نیاز جدی‌تری به آموزش مهارت گفت و گو داریم تا مردم با یکدیگر در این زمینه گفت و گو کرده و خواسته‌هایشان را به درستی بیان کنند و بتوانند نماینده اصلح را انتخاب و راهی مجلس کنند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.