تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
کد خبر : 2164

کمبود نان در سیستان؟ بررسی کردیم، مشکلی نبود / خشکسالی و شرایط آب و هوایی خیلی مردم ما را اذیت می کند

کمبود نان در سیستان؟ بررسی کردیم، مشکلی نبود / خشکسالی و شرایط آب و هوایی خیلی مردم ما را اذیت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبر کمبود نان در سیستان و حضور برخی روستاییان سیستان به زابل برای خرید نان نگرانی‌هایی بابت تامین کالا‌های اساسی در آن منطقه ایجاد کرد اگرچه به گفته مقامات محلی چنین ادعایی صحت ندارد و به اندازه کافی آرد و نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و نباید مسئله


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر کمبود نان در سیستان و حضور برخی روستاییان سیستان به زابل برای خرید نان نگرانی‌هایی بابت تامین کالا‌های اساسی در آن منطقه ایجاد کرد اگرچه به گفته مقامات محلی چنین ادعایی صحت ندارد و به اندازه کافی آرد و نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و نباید مسئله خشکسالی را با کمبود‌ها گره زد.

منصور عدل، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، درباره خبر کمبود نان در سیستان به «انتخاب» گفت: ما در سایت‌ها این اخبار را شنیدیم و از مردم شکایتی پیرامون این موضوع نداشتیم. برای بررسی نیز تیمی به بازار فرستادیم. هیچ نگرانی برای تامین آرد در سیستان وجود ندارد اگر کمبودی باشد توسط فرمانداری پیگیری شود حتما تامین خواهد شد. نسبت به گذشته که اتفاق جدیدی افتاده باشد که مردم در صف بیشتر باشد چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در ادامه درباره کمبود کالا‌های اساسی در سیستان بیان کرد: در کالا‌های اساسی نسبت به زمان‌ها خاص و برای تنظیم بازار است، به این معنا نیست که برای تک تک افراد یک شهر کالای اساسی درنظر گرفته باشند. مثلا مصرف شکر شما هزار تن است، صد تن هم دولت تزریق می‌کند تا قیمت تنظیم شود. باید نوع کالا و زمان‌ها دقیقا مشخص شد تا بتوان درباره آن صحبت کرد. شاید قیمت یک سری اقلام در سیستان نسبت به نقاط دیگر کشور شاید کمتر هم باشد. مردم سیستان انصافا مردم مرزداری هستند، در طول تاریخ هم اینطور بوده است. شرایط آب و هوایی و خشکسالی موجب اذیت مردم است. طوفانی که تبدیل به ۵ ماه از سال شده و گرد و غبار و خشکسالی موجب چالش مردم است، اما منجر به کمبود نشده است.

عدل در ادامه درباره مشکلات خشکسالی برای مردم سیستان گفت: خشکسالی مردم سیستان را خیلی اذیت کرده است؛ شرایط آب و هوایی نیز در کنار باعث فقر بیشتر در استان شده است. خشکسالی در هر جای دنیا اتفاق بیوفتد مشکلاتی ایجاد می‌کند. البته دولت حمایت کرده و برخی اقلام بین مردم توزیع شده است، اما شغل عموم مردم کشاورزی بوده و خشکسالی در این شرایط جغرافیایی روی زندگی مردم اثر گذاشته است. جبران مشکلات خشکسالی سخت است. کشاورز اگر گندمی می‌کاشت و این گندم الان کمتر شده دلیل بر توزیع کمتر آرد در شهر نیست. اداره کل غله این آرد را از بخش‌های مختلف تامین می‌کند. خشکسالی موجب کمبود کالا نشده است، اما موجب مشکلات اقتصادی شده است.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.