تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 1713

با بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۳ آشنا شوید؛ ۱۲۳۴۵۶ در صدر فهرست

با بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۳ آشنا شوید؛ ۱۲۳۴۵۶ در صدر فهرست

از آنجاکه در بسیاری از سرویس‌ها از کاربران درخواست می‌شود ترکیبی از حروف و اعداد را به‌همراه حداقل یک حرف انگلیسی بزرگ به‌عنوان رمزعبور انتخاب کنند، برخی کاربران از Aa123456 به‌عنوان گذرواژه استفاده کرده‌اند. درواقع این رمزعبور جایگاه ۹ فهرست NordPass را به‌خود اختصاص داده است. کلمه‌ی password نیز رتبه‌ی هفتم پراستفاده‌ترین رمزهای عبور ۲۰۲۳


از آنجاکه در بسیاری از سرویس‌ها از کاربران درخواست می‌شود ترکیبی از حروف و اعداد را به‌همراه حداقل یک حرف انگلیسی بزرگ به‌عنوان رمزعبور انتخاب کنند، برخی کاربران از Aa123456 به‌عنوان گذرواژه استفاده کرده‌اند. درواقع این رمزعبور جایگاه ۹ فهرست NordPass را به‌خود اختصاص داده است.

کلمه‌ی password نیز رتبه‌ی هفتم پراستفاده‌ترین رمزهای عبور ۲۰۲۳ را دراختیار دارد و از آن‌جاکه برخی سایت‌ها و برنامه‌ها نیاز به حداقل یک حرف بزرگ در گذرواژه دارند، کلمه‌ی Password (با P بزرگ) نیز به‌طور جداگانه جایگاه ۱۵ فهرست را به‌خود اختصاص داده است. جالب اینکه کلمه‌ی password (با حروف کوچک) از سال ۲۰۲۰ تاکنون همیشه بین ۱۰ رمزعبور پراستفاده‌ حضور داشته و سال قبل مقام اول را کسب کرد.

دومین رمزعبور پرکاربرد امسال، کلمه‌ی admin است. درواقع NordPass می‌گوید ۴,۰۰۸,۸۵۰ نفر در سال ۲۰۲۳ از این کلمه به‌عنوان گذرواژه استفاده کرده‌اند. تعداد کاربران که اعداد ۱ تا ۶ را به‌عنوان رمزعبور انتخاب کرده‌اند ۴٫۵ میلیون نفر بود.

نکته‌ی جالب اینکه فقط با افزودن ۱۲۳ به انتهای کلمه‌ی admin، امنیت آن به‌میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این استفاده از کاراکتر @ بین کلمات و اعداد، مدت‌زمان موردنیاز برای هک گذرواژه‌ها را تا یک ساعت افزایش می‌دهد.

در فهرست ۲۰۲۳ پراستفاده‌ترین گذواژه‌های جهان، جایگاه ۱۱ به کلمه‌ی UNKNOWN اختصاص دارد و اگرچه امنیتش خیلی زیاد نیست اما برای هک آن حداقل ۱۱ دقیقه زمان نیاز است.

هک کلمه‌ی Eliska81 حدود سه ساعت زمان نیاز دارد اما چنین کلمه‌ای چگونه در رتبه‌ی ۴۰ پراستفاده‌ترین گذرواژه‌ها قرار گرفته است؟ درواقع ۷۵,۷۵۵ نفر از این عبارت به‌عنوان رمزعبور استفاده کرده‌اند.

همچنین گذرواژه‌ی admintelecom که در جایگاه ۵۴ محبوب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد، از لحاظ سختی هک شدن، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

امروزه ابزارهای بسیار کاربردی برای مدیریت گذرواژه‌ها و تولید رمزعبور قوی دردسترس قرار دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما در زومیت بهترین اپلیکیشن های مدیریت پسورد را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.