تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۵۹
کد خبر : 1405

طرح‌های راکد گردشگری کرمانشاه تسهیلات دریافت می‌کنند

طرح‌های راکد گردشگری کرمانشاه تسهیلات دریافت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات جهت بهره‌برداری از طرح‌های راکد گردشگری خبر داد. وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان، تاسیسات گردشگری راکد استان مورد بررسی قرار گرفت.  وی افزود: بررسی تاسیسات گردشگری که عمده آن‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار دارند،



ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات جهت بهره‌برداری از طرح‌های راکد گردشگری خبر داد.

وحید امیری با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان، تاسیسات گردشگری راکد استان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: بررسی تاسیسات گردشگری که عمده آن‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، وضعیت موجود این طرح‌ها و میزان دیون آن‌ها به بانک‌ها و نیز راهکارهای فعال سازی این مراکز در این نشست مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.  

سرپرست معاونت گردشگری استان ادامه داد: مقرر شد تسهیلات لازم برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های راکد از محل اعتبارات منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شود. 

وی با اینکه طرح‌های گردشگری راکد استان به مراکز اقامتی مسیر عتبات عالیات مربوط می‌شوند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با تعطیلی نزدیک به یک دهه‌ای مرز خسروی، بخش مهمی از تاسیسات اقامتی استان به ویژه در شهرستان قصرشیرین دچار رکود و تعطیلی شدند.

امیری تصریح کرد: ۱٠ طرح در شهرستان قصرشیرین و دو  طرح در شهرستان‌های دالاهو و اسلام آبادغرب با وجود داشتن مجوزهای لازم اکنون راکد مانده‌اند. 

وی گفت: استفاده از طرفیت اربعین و پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد از منابع داخلی بانک‌ها با بازپرداخت شش ساله از نقاط قوت و راهکارهای ارائه شده برای خروج این طرح‌ها از رکود است. 

سرپرست معاونت گردشگری کرمانشاه افزود: با بازگشایی مرز خسروی خوشبختانه فضای مناسبی برای فعالیت مجدد این مراکز اقامتی فراهم شده که امیدواریم با مساعدت بانک‌های استان شاهد شکل گیری این اتفاق مهم و فعال شدن بخش مهمی از ظرفیت اسکان استان باشیم. 

امیری اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود تورهای زیارتی به مقصد عتبات عالیات، مرز خسروی که امکانات بسیار مناسبی دارد را به عنوان محل تردد و اقامت خود انتخاب کنند. 

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.