تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 1050

تبعات و پیامدهای منفی حضور افاغنه در استان کرمانشاه آنقدر بدیهی و واضح است که بی نیاز از تفسیر و تشریح است

تبعات و پیامدهای منفی حضور افاغنه در استان کرمانشاه آنقدر بدیهی و واضح است که بی نیاز از تفسیر و تشریح است

🔸تبعات و پیامدهای منفی حضور افاغنه در استان کرمانشاه آنقدر بدیهی و واضح است که بی نیاز از تفسیر و تشریح است ✍ #علی_فرخی ▪️کرمانشاه با توجه به رتبه اول بیکاری در کشور و فقر مدیریتی در سطوح مختلف، به هیچ روی تاب تحمل و پذیرش اتباع افغانی را ندارد. حضور اتباع خارجی افاغته علاوه

🔸تبعات و پیامدهای منفی حضور افاغنه در استان کرمانشاه آنقدر بدیهی و واضح است که بی نیاز از تفسیر و تشریح است

✍ #علی_فرخی

▪️کرمانشاه با توجه به رتبه اول بیکاری در کشور و فقر مدیریتی در سطوح مختلف، به هیچ روی تاب تحمل و پذیرش اتباع افغانی را ندارد.

حضور اتباع خارجی افاغته علاوه بر پیامدهای منفی فراوان امنیتی ،تبعات دیگری‌ از جمله تصرف فرصت های شغلی ،افزایش نرخ بیکاری ،آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

حضور غیر قانونی افاغته در کشور زیر پا گذاشتن قوانین ایران است. از آنجا که این افراد  عموما از طبقات فرودست جامعه افغان هستند و بالقوه حامل آسیب های اجتماعی اند، نه تنها فشار اقتصادی مضاعفی برمردم وارد میکنند بلکه منابع محدود ، خدمات اجتماعی و زیر ساخت های فرسوده استان از جمله سیستم بهداشتی ،اموزشی و حمل و نقل را  با کاهش کیفیت روبرو میکنند و باعث نارضایتی شدید مردم خواهند شد. به این مشکلات، گسترش فقر و انتقال بیماری و مشکلات عدیده بهداشتی که افغانها بدلیل فقر و بیکاری به آن دسترسی نداشته اند را هم باید اضافه کرد.

ضرورت دارد ضمن هشدار جدی به پیمانکاران و کارفرمایان در استان کرمانشاه ، از عواقب بهره گیری از افغانها با   جرائم سنگین و محدودیت های شدید خدمات عمومی در صورت بکارگیری افاغنه در نظر گرفت …

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.