تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 1019

اپل با iOS 17، زنی بریتانیایی را به تغییر نامش مجبور کرد!

اپل با iOS 17، زنی بریتانیایی را به تغییر نامش مجبور کرد!

در اتفاقی جالب، زنی اهل انگلستان مجبور شد تا برای جلوگیری از به سر‌و‌صدا در‌آوردن گوشی‌های آیفون، از نام مستعار به‌‌جای نام اصلی خود استفاده کند. سیری پرایس (Siri Price)، مربی تناسب‌‌اندام اهل شهر ادینبرو، در گفت‌وگویی با مجله‌‌ی The Sun از تصمیمش برای استفاده از نام مستعار «سیز» و فرار از فعال‌کردن اتفاقیِ دستیار


در اتفاقی جالب، زنی اهل انگلستان مجبور شد تا برای جلوگیری از به سر‌و‌صدا در‌آوردن گوشی‌های آیفون، از نام مستعار به‌‌جای نام اصلی خود استفاده کند. سیری پرایس (Siri Price)، مربی تناسب‌‌اندام اهل شهر ادینبرو، در گفت‌وگویی با مجله‌‌ی The Sun از تصمیمش برای استفاده از نام مستعار «سیز» و فرار از فعال‌کردن اتفاقیِ دستیار سیریِ گوشی‌ آیفون سخن گفت.

سیری، نام اصلی خانم پرایس، ریشه در اساطیر نورس دارد و زنی زیبا که تو را به پیروزی هدایت می‌کند، معنا می‌دهد. با‌این‌حال، چون گوشی‌های هوشمند اپل هیچ راهی برای تمایز بین این سیری و دستیار صوتی سیری (مخفف «رابط تفسیر و تشخیص گفتار») ندارند، هر‌بار که کسی سیریِ انسان را صدا می‌کرد، سیریِ دیجیتالی هم فعال می‌شد.

در ابتدا، همکاران خانم پرایس یاد گرفتند که هنگام احوال‌پرسی از لفظ «هی سیری» استفاده نکنند و به همان «سیری» خالی هنگام برخورد با او اکتفا کنند. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت تا اینکه همین اواخر و با انتشار iOS 17، کوپرتینو‌نشین‌ها الزام به استفاده از عبارت «هی» پیش از «سیری» را برای فعال‌سازی دستیار صوتی برداشتند. این یعنی هربار که نام این مربی در باشگاه صدا زده می‌شد، هر تعداد آیفونی که در محوطه بودند، به سر‌و‌صدا می‌افتادند.

حتی نامزد خانم پرایس هم از عواقب در امان نماند؛ زیرا پس از اینکه آیفون او به جدیدترین نسخه‌ی iOS به‌روز شد، هربار که قصد داشت سیری پرایس را صدا بزند‌، سیری دیجیتالی هم جواب می‌داد. درنهایت همه‌ی این دردسر‌ها، زن ۲۶ ساله را مجبور کرد تا از خیر نام خودش بگذرد و از همه بخواهد که با نام مستعار «سیز» صدایش کنند.

با اینکه در نگاه اول همه‌چیز خنده‌دار و سرگرم‌کننده به‌‌نظر می‌رسد، وضعیت خانم پرایس یکی از عواقب ناخواسته‌ی تصمیم شرکت‌های فناوری بر زندگی مردم عادی را نمایش می‌دهد؛ اما این اولین‌بار نیست که هم‌نامی دستیار‌های صوتی با انسان‌ها دردسر ایجاد می‌کند.

نمونه‌ای دیگر از این قضیه برای الکسا، دستیار صوتی شرکت آمازون، پیش آمد. این دستیار صوتی از روی کتابخانه‌ی باستانی اسکندریه نام‌گذاری شده است؛ اما هنگام انتشار آن بسیاری از افرادی که الکسا نام داشتند، با دردسر‌های تازه‌ای در زندگی روزمره‌ی خود مواجه شدند. این موضوع حتی باعث ایجاد کمپینی با عنوان «الکسا انسان است» شد تا شاید غول خرده‌فروشی جهان در نام دستیار صوتی‌اش بازنگری کند.

هر دو مثالی که در این مطلب آورده شد، بیانگر آن هستند که با اینکه هدف اصلی فناوری راحت‌ترکردن زندگی افراد است، قابلیت‌های جدید گاهی اوقات باعث پیچیدگی بیشتر زندگی می‌شود. شاید بهتر است شرکت‌های فناوری قبل از نام‌گذاری دستیار‌های صوتی خود، به عواقب تصمیمشان در زندگی انسان‌های هم‌نام با آن هم فکر کنند. درباره‌ی خانم سیری پرایس هم امیدواریم که اپل ناگهان تصمیم نگیرد «سیز» را به فهرست کلیدواژه‌های فعال‌سازی دستیار صوتی خود اضافه کند.



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.